Realizujemy skuteczne kampanie w całej europie

Płatny Facebook i Instagram w Polsce

Artykuł: Płatny Facebook i Instagram w Polsce

Płatny Facebook i Instagram to bardzo popularny temat w ostatnim czasie, który właśnie wszedł w życie. Użytkownicy obu platform od kilku dni dostają powiadomienia z opcją wyboru między kontem płatnym, a bezpłatnym. Ile kosztuje płatny Facebook i Instagram? Jakie benefity wiążą się z płatnym kontem?

Ile kosztuje płatny Facebook w Polsce?

Wszyscy użytkownicy Facebooka już otrzymują powiadomienia, w których muszą zdecydować się na jeden z dwóch wariantów. Ku naszemu zdziwieniu są aż dwie ceny. Jedna skierowana jest do użytkowników aplikacji mobilnej, a druga do użytkowników korzystających z przeglądarek. Po ponownym zalogowaniu do aplikacji możesz ujrzeć następujący komunikat:

Cena płatnego Facebooka na przeglądarce wynosi 9,99 euro, co po przeliczeniu z kursem euro na dzień 9 listopada 2023 daje nam niecałe 45 zł miesięcznie.

W aplikacji mobilnej cena jest natomiast droższa, gdyż wynosi blisko 60 zł (12,99 euro) miesięcznie.

Niezależnie od wyboru należy pamiętać, że rodzaj konta można zmienić w dowolnym momencie.

Płatny Facebook – dodatkowe opłaty na start

Warto również wspomnieć, że na początku subskrypcja będzie dotyczyła jedynie głównego konta w Centrum kont na obu platformach. Każde kolejne konto będzie wiązało się z dodatkową opłatą kilkudziesięciu złotych. Dodatkowe opłaty mają zniknąć na początku marca 2024 roku. Od tego dnia będzie można korzystać z subskrypcji na wszystkich podłączonych kontach w Centrum kont.

Płatny Facebook – Korzyści

Jedyną korzyść jaką otrzymasz w cenie 45-60 zł to brak reklam. Jesteśmy bardzo ciekawi jaki % użytkowników faktycznie skorzysta z płatnej subskrypcji. Patrząc na to z perspektywy agencji marketingowej, która wykorzystuje ten kanał w codziennych działaniach marketingowych u wielu Klientów – może być ciekawie.

Jeśli liczba subskrypcji będzie duża, może to zaważyć nad opłacalnością promowania się w tym miejscu z uwagi na mniejszą liczbę odbiorców reklam. Użytkownicy kont bezpłatnych natomiast będą mogli zmienić decyzję, gdyż na jednego odbiorcę częstotliwość komunikatów reklamowych będzie prawdopodobnie znacznie większa. Tego natomiast jeszcze nie wiemy, na pierwsze dane musimy jeszcze trochę poczekać.

Bezpłatny Facebook

Dla użytkowników Facebooka wybierających wariant bezpłatny w zasadzie nic się nie zmienia. W dalszym ciągu będą wyświetlały się im reklamy, a serwis będzie korzystał z plików cookie w celu personalizacji wyświetlanych reklam.

Dlaczego Facebook jest płatny

Ma to związek z wprowadzonymi zmianami w przepisach unijnych, do których Facebook musiał się dostosować. W skrócie chodzi o zakaz targetowania reklam na podstawie profilowanych danych wg. zainteresowań konkretnych użytkowników.

Wszyscy doskonale wiemy, że jest to bardzo ważny element, który platforma wykorzystuje w celach zarobkowych.

Dlatego też od niedawna użytkownicy kont bezpłatnych muszą wyrazić zgodę na wykorzystanie informacji w celach reklamowych, a tym samym na profilowanie swoich danych. Osoby wykupujące subskrypcję będą wolne od reklam.

Postać sztucznej inteligencji przypominająca kobietę. Sora od OpenAI jako przełom w marketingu cyfrowym.

Przełom w Marketingu Cyfrowym: Sora od OpenAI – Nowa Era Tworzenia Treści Wideo z Tekstu

W erze cyfrowej, gdzie technologia i innowacja kształtują naszą rzeczywistość, OpenAI, wiodąca organizacja badająca sztuczną inteligencję, znów przesuwa granice […]


Grafika przedstawiająca postać mózgu mówiącą przez megafon, stworzona do artykułu traktującego o 3 najczęstszych błędach w social media na profilach firmowych. AK Brainding Gdańsk.

3 najczęściej popełniane błędy w social media na profilach firmowych

Przez ostatnie lata działalności w mediach społecznościowych mieliśmy i mamy styczność z setkami profili z najróżniejszych branży z segmentu […]


Ilustracja przedstawiająca postać przed komputerem podrzucającą monety. Agencja marketingowa, kreatywna AK Brainding Gdańsk.

Obsługa social media – Na czym polega? Ile kosztuje?

Profesjonalna obsługa social media, czy też prowadzenie fanpage na facebooku, na którym się dzisiaj skupimy, to z pewnością jeden, […]


(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-WPSRX5CX');
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '117026675658011'); fbq('track', 'PageView');